Scrie-ne un mesaj!

Dacă doriți să ne contactați pentru a ne întreba ceva sau a ne sugera ceva, sau pur și simplu pentru a ne saluta, vă rugăm să folosiți formulatul alăturat. Vom încerca să vă răspundem cât mai repede cu putință.

Echipa e-communio.ro


3 - = 2
* Toate câmpurile marcate sunt obligatorii
Ultimele știri
e-communio.ro logo

Acum chiar și Cenușăreasa divorțează. În acest mod Disney distruge basmele și o dată cu ele inocența

 
Acum chiar și Cenușăreasa divorțează. În acest mod Disney distruge basmele și o dată cu ele inocența
  • 24 Ian 2015
  • 4440

de Rino Farda
„Into the Woods” (În Pădure) de la Disney a avut încasări de peste 42 de milioane de dolari în weekend-ul de la lansare, din timpul sărbătorilor de Crăciun, cea mai mare încasare din istoria muzicalurilor de la Hollywood. Pelicula prezintă istoria unui brutar și a soției sale, care se aventurează într-o pădure misterioasă în căutarea unui antidot pentru blestemul care îi împiedică să aibă un copil. În peregrinările lor prin pădure, întâlnesc unele dintre cele mai reprezentative personaje din fantazia Disney. Scufița Roșie, Rapunzel, Cenușăreasa, Jack și vrejul de fasole. Un basm în care Cenușăreasa și prințul ei fermecător divorțează.

Anna Kendrick, vedeta care a interpretat rolul Cenușăresei în film, a declarat că epilogul poveștii este fără precedent și de neașteptat: „Cred că acest film conține ceva foarte matur și modern asupra ideii de separare...Aceasta nu este Cenușăreasa voastră cotidiană, ea începe să-l lovească pe trotuar”. Filmul este adaptarea cinematografică a unui muzical cu același nume foarte celebru pe Broadway și a fost regizat de către Rob Marshall. Responsabil cu scenariul a fost James Lapine, care a avut același rol în spectacolul teatral cu Sondheim.
    
Disney contribuie la uciderea genului de povești cu zâne. Criticul de film, Kate Erbland a spus: „Basmele nu au fost niciodată destinate să fie în mod explicit fascinante, și cu siguranță nu au fost destinate să prezinte emoțiile unei autentici povești de dragoste. Ca majoritatea tradițiilor populare, basmele au fost inițial menite să prezinte apologii despre înțelepciune. Cu timpul, în cinematograf, basmul a fost transformat, și mulțumită lui Disney, într-un sub-gen al categoriei „romantismului”, o explorare magică și fantastică a lumilor, în care bărbații sunt prinți, femeile prințese, iar săruturile au puterea de a face aproape orice”. Dar acum lucrurile se schimbă.
    
Procesul de dezintegrare de la structura inițială a basmelor și transformarea lor în adevărate povești de dragoste, cu setul unor asemenea finaluri neplăcute, cum ar fi separarea Cenușăresei descrisă în „Into the Woods”, a început cu ani în urmă, de exemplu, în 2009, cu „Prințesa și broscoiul”. Contaminarea basmului a continuat apoi cu alte filme, cum ar fi: „Frozen”, „Maleficient”, „Albă ca Zăpada și Războinicul Vânător”. Este vorba despre o strategie pe care Disney a adoptat-o în încercarea de a ridica vârsta medie a propriului public. De la basme pentru copii, la povești de dragoste pentru adolescenți.
    
Următorul pas, spun experții, ar putea fi un adevărat basm produs de Disney, în care să prezinte divorțul protagoniștilor. O ipoteză nu foarte îndepărtată. Între timp, Disney planifică vechile tablouri ale Cenușăresei și ale Frumoasei și Bestiei, cu o cifră narativă mai tradițională pentru copii. Cu toate acestea, șocul din „Into the Woods” și-a lăsat amprenta și reprezintă un punct de cotitură în montajul Disney.

Traducere: Liviu Ursu

 



Sursa:iltimone.org